pondělí 17. dubna 2017

JEDNODUCHÉ ŠPALDOVO-ŽITNÉ MRKVÁNKY S POVIDLY A MÁKEM





Poslední dobou na mém blogu dominují sladké recepty. Ne že bych nevařila i běžná jídla. Ale možná právě proto, že jsou běžná a buď už je mám na blogu, nebo nejsou ničím výjimečná, na blog je nevkládám. Před několika týdny jsem začala nosit synovi do školky vlastní svačinky, a protože ovoce a zeleninu v čerstvém stavu téměř odmítá jíst, hledám často inspiraci, jak udělat nutričně hodnotnou svačinku, kterou sní - idálně s nadšením. :-)

Při svém brouzdání jsem narazila na skvělý recept na mrkvánky s povidly na blogu Dětem zdravě, které jsou opravdu plné mrkve a recept na těsto je bez cukru. Jediný cukr zde tvořila povidla. Ihned jsem viděla příležitost ještě recept obohatit o porcičku vápníku v podobě máku přidaného do povidlové náplně. S tímto opět klesá množství cukru v jedné porci, ale logicky také klesá sladkost mrkvánků. Proto jsem malinko přisladila těsto a tuto kombinaci teď děláme už pravidelně.
Při posledním pečení jsem měla málo povidel, které nevyšlo na naplnění celé várky, tak jsem rovnou zkusila vyrobit i "zbytkové sušenky", jak jsem si je pracovně pojmenovala. :-)



Ingredience:

Těsto:
200 g mrkve
100 g másla
200 g hladké mouky (já jsem použila mix 130 g špaldové chlebové a 70 g žitné celozrnné, ale je možné použít i jiné kombinace, nebo jen obyčejnou mouku)
Lžíce medu nebo javorového sirupu
Špetka soli

Náplň:
200 g povidel
50 g máku (dle vlastní chuti můžete ubrat či přidat)

Postup:
Mrkev nastouháme najemno a spolu s ostatními surovinami vypracujeme těsto, které dáme přes noc uležet.
Poté vyválíme těsto asi na 2mm tloušťku a vykrájíme větší kolečka. Já jsem na vykrajování použila sklenici s průměrem cca 5cm.
Kolečka naplníme směsí povidel a máku, uzavřeme a pečeme na plechu s pečícím papírem na 180 stupňů asi 12-15 minut.

Pokud se vám stane, že nemáte dost náplně, jako mně, můžete ze zbytku těsta udělat takovéto rychlé zdravé žravé sušenky. :-)
Udělala jsem si silnější těsto - asi 4-5 mm a pekla na 180 stupňů asi 15 minut.


Žádné komentáře:

Okomentovat